BIWPA

24 abril 2013

Champions Cup Final Four Women 2012-2013 SABADELL CAMPIONES !!!!!!!!!!!!

 
 
 











*****

Day of the MatchName Club 1Final ScoreName Club 2
Bronze game
27/04/2013 16:30Vouliagmeni NC13 - 10ZF Eger
Final
27/04/2013 18:00Club Natacio Sabadell13 - 11Kinef Surgutneftegas Kirishi
Semi Final 1
26/04/2013 19:30Kinef Surgutneftegas Kirishi16 - 10ZF Eger
Semi Final 2
26/04/2013 18:00Club Natacio Sabadell9 - 8Vouliagmeni NC

*****
Referees :
MATACHE Radu Sorin (ROU)
DUTILH DUMAS Diana (NED)
LEHN Klaus (GER)
Taccini Cristina (ITA)
Delegate :
Gianni LONZI (ITA)

*****

Una Champions con reivindicación ( MD )

  • Nani Guiu, entrenador del CN Sabadell de waterpolo, ve injusto el trato al deporte femenino

  •  

El Astralpool Sabadell ganó el pasado sábado en Eger (Hungría) su segunda Copa de Europa de waterpolo femenino en tres años y se consolidó como el equipo de referencia en este deporte. En la imagen, las jugadoras celebran el éxito

El Astralpool Sabadell ganó el pasado sábado en Eger (Hungría) su segunda Copa de Europa de waterpolo femenino en tres años y se consolidó como el equipo de referencia en este deporte. En la imagen, las jugadoras celebran el éxito / FOTO: EFE
 

Acaparador de todos los títulos españoles de waterpolo femenino en las últimas tres temporadas e invicto en competiciones domésticas desde junio de 2010, el Astralpool Sabadell volvió a tocar el cielo el pasado sábado en Eger al conquistar su segunda Champions Cup en tres años tras vencer en la final al Kirishi ruso por 13-11.
Faltan adjetivos para calificar las gestas del Club Natació Sabadell, que al margen de ganar títulos es el que más jugadoras aportó a las selecciones españolas que conquistaron el Mundial junior y la plata olímpica en Londres. Los nombres de Jennifer Pareja, Maica García, Pili Peña, Mati Ortiz o Laura Ester, bicampeonas de Europa y subcampeonas olímpicas, junto al de Anni Espar, que esta temporada dejó el equipo para ir a estudiar a los Estados Unidos, ya empiezan a ser familiares.
"El secreto de este equipo es muy sencillo. Las jugadoras tienen una enorme calidad, trabajan mucho y se llevan de maravilla entre ellas y con el entrenador. Pero no sólo las consagradas, también las jóvenes que empujan con fuerza desde abajo como Judit Forca, que es una figura en ciernes". Lo dice Nani Guiu, el hombre bajo cuya batuta el CN Sabadell ha llegado a la cima europea.
El técnico que llegó al CN Sabadell hace seis temporadas y que le ha dado 22 títulos se deshace en elogios hacia sus jugadoras. "Hay que sacarse el sombrero ante estas chicas. Lo que han hecho es muy grande. Ganar dos Copas de Europa en tres años sólo está al alcance de los grandes equipos, como el Barça de Guardiola, y el Sabadell ha demostrado que lo es".
Pero su alegría no ha sido completa tras ganar su segunda Champions. "Quiero denunciar la injusta situación que vive el deporte femenino en España. Está discriminado respecto al masculino y los títulos no tienen el mismo valor si los gana un equipo de hombres o uno de mujeres", dice Guiu, que sabe de qué habla porque fue entrenador del equipo masculino del CN Sant Andreu y nunca imaginó que entrenaría a chicas.
"Fue muy injusto que ninguna televisión retransmitiera la Final Four en la que había un equipo con cinco subcampeonas olímpicas y que aspiraba a ganar su segunda Copa de Europa en tres años. Con hombres hubiera habido televisión", dice con amargura. "Y tampoco veo justo que los presupuestos de los equipos femeninos tengan tanta diferencia respecto a los masculinos y que no haya patrocinadores", remata




El CN Sabadell también reina en Europa

El equipo de Nani Guiu se impone al Kinef Kirishi por 13 a 11

( El Periodico )
El CN Sabadell demostró este sábado su dominio en el waterpolo femenino continental y levantó su segunda Champions Cup en dos años. Mérito que demuestra la cualidad de sus jugadoras junto con ser el equipo que domina claramente la liga española y también la espina dorsal de la selección absoluta femenina.

zoomImagen de archivo de las jugadoras del CN Sabadell de waterpolo.
Imagen de archivo de las jugadoras del CN Sabadell de waterpolo. CN Sabadell
El equipo de Nani Guiu se proclamó campeón de la competición celebrada en Hungría tras vencer por 13 a 11 al Kinef Kirishi. El conjunto sabadellense dominó el partido de del inicio venciendo por 9 a 4 en el descanso.
Una ventaja que el Sabadell supo gestionar y, aunque perdieron el segundo cuarto y empataron el último, consiguieron mantener la distancia e imponerse por dos goles.
Jenifer Pareja anotó tres goles, de cuatro lanzamientos, en la final y fue proclamada mejor jugadora de la Final Four, trofeo que recibió de manos del presidente de la Real Federación Española de Natación, Fernando Carpena.
CN Sabadell: J. Pareja (3), M. Garcia (2), O. Domènech (2), P. Peña (1), M. Ortiz (1), E. Morgen (1) y H. Lloret(1).
Kinef Kirishi: E.Khokhriakova (2), K.Krimer (2), V. Kurochkina (2), D. Ryzhkova (1), O. Beliaeva (1), A. Bogdanova (1), E. Prokofyeva (1) y T. Xubkova (1).
Parciales: 4-2, 5-2, 1-4 y 3-3.

******

Las campeonas de Europa ya están en casa (Mundo Deportivo)

  • "Tanto esta como la que logramos hace dos años tiene mucho mérito", asegura el entrenador, Nani Guiu

  •  

Llegada del equipo de femenino de waterpolo del CN Sabadell campeonas de europa.
Llegada del equipo de femenino de waterpolo del CN Sabadell campeonas de europa. / FOTO: Claudio Chaves - MD
 
Jordi Sánchez 28/04/2013 19:52
Las campeonas de Europa ya están en casa. La expedición del Club Natació Sabadell de waterpolo llegó con su segunda copa a las nueve de la mañana al Prat después de apenas dormir siendo recibida por familiares en El Prat.
La gran victoria ante el Kinef Kirishi ruso en la final por 13-11 y en semifinales ante el Vouliagmeni griego fue ensalzada por el técnico Nani Guiu. "Tanto esta como la que logramos hace dos años tiene mucho mérito. Esta más. En casa fuimos mejores y en Hungría también hemos sido el mejor equipo. Fuimos a ganar y todos han reconocido que fuimos los mejores. El presidente del Eger, el staff de la LEN, todos. Fuimos superiores y no sufrimos al final por el resultado. Todas mis jugadoras son esenciales y estoy muy orgulloso. El equipo lleva una temporada inmaculada al igual que los tres últimos años han ganado todos los partidos en España y esta vez en Europa también todos menos un empate en Italia".
La sabadellense Mati Ortiz cuajó una Final Four espectacular. "El trabajo de todos estos años está dando sus frutos. Salimos a tope ante la rusas. La clave es cómo somos un equipo tanto dentro como fuera de la piscina". La madrileña Pili Peña dijo que "la mejor apuesta de mi vida es cuando decidí fichar por el Sabadell. Desde entonces todo han sido éxitos. Trabajamos muy duro para esto y llegó la recompensa. Somos un equipo grande, muy unido y seguro que será así por muchos años".

******

El CN Sabadell reina en Europa ( As )

Vencieron 13-11 en la final a 13-11 al Kirishi ruso y se proclamaron campeonas de Europa por segunda vez en su historia. El anterior título lo conquistaron en 2011.

El CN Sabadell se ha proclamado campeón de Europa de waterpolo femenino por segunda vez en su historia. Además, de forma más cómoda de lo que refleja el marcador ante el Kirishi ruso (13-11), un equipo que se quedó sin oxígeno ante el ritmo frenético y el hambre del grupo de Nani Guiu, que nada con supremacía por el waterpolo europeo en los últimos años. En 2011 fue campeón, el año pasado perdió en cuartos de final y en esta edición, celebrada en Eger (Hungría), ha vuelto a reeditar título.
Como ocurrió en las semifinales, el CN Sabadell salió como un torbellino. 4-2 en el primer cuarto, con goles de Pareja, Olga Domènech (2) y Gabi Szucs. Las catalanas tomaron la iniciativa y en ningún momento desfallecieron. A medida que transcurrieron los minutos, aumentaron la distancia, con goles de Lloret, Mati, Maica García, Morgan y de nuevo Pareja. El 9-4 al descanso reflejaba la superioridad del Sabadell.
Pero las rusas apretaron y se colocaron 10-8. Fue el momento más crítico. Aunque también Laura Ester, con un 42 por ciento de acierto en la portería, puso su grano de arena. Sólo Pareja logró marcar en el tercer cuarto, el preludio del triunfo, porque las de Nani Guiu se mantuvieron firmes en el cuarto y sellaron el triunfo, con goles de Szucs, Pili Peña y Maica García (13-11).
El encuentro estaba cargado de simbolismo para las Pareja, Laura Ester, Maica, Mati y Pili Peña, las internacionales del equipo. Su plata olímpica la forjaron en el torneo de Kirishi, cuando lograron tutear y derrotar a las grandes selecciones europeas y se creyeron que podían ser capaces de todo. Curiosamente, Kirishi fue su víctima este sábado. Un nombre que les es sinónimo de éxito.

*****

WATERPOLO FINAL FOUR - Ho han tornat a fer, CAMPIONES D'EUROPA!!!! ( FCN )


19:15 - Les noies del Sabadell ho han tornat a fer, han tornat a aixecar la grandíssima copa de campiones d'Europa. Les 13 jugadores de Nani Guiu han derrotat a la final de la Champions del Kinef Kirishi rus 13 a 11. El Sabadell va guanyar la primera copa d'Europa un 23 d'abril del 2011 en una final four a casa. Ll avors les catalanes van donar la sorpresa, i ara, amb aquest segon títol a les mans, han confirmat que són grans, que són les millors d'europa i que només amb persevarància, serietat, esforç i treball, molt de treball, els somnis s'aconsegueixen. FELICITATS!!

El partit ha estat d'infart, com es mereix una final d'aquesta trascendència, però les catalanes no han perdut mai el pols i han controlat en tot moment a les seves rivals. Les del Sabadell han començat molt fortes amb un parcial de 4 a 2 a la primera part. Han continuat en el segon període a on semblava que no donaríem cap opció a les russes amb un resultat de 9 a 4 i un parcial de 5 a 2. Ha estat a la tercera part quan ha semblat que el Sabadell punxava i només han marcat un gol per 4 de les russes deixant un resultat de 10 a 8. Hem entrat als vuit minuts finals amb una avantatge de 2 gols i el somni de la Copa d'Europa a tocar. Aquest ha estat un parcial més tens a on cap dels dos equips ha volgut cedir i han acabat empatant a 3 i per tant amb la victòria per les catalanes. 13 a 11 com a resultat final i per segona vegada les catalanes es coronen reines d'Europa.

El President de la Federació Catalana de Natació, Enric Bertrán, així com tota la Junta Directiva, feliciten a les noves campiones d'Europa, al C.N.Sabadell, per aquesta segona copa d'Europa. A les jugadores, al tècnic Nani Guiu i a totes les persones de l'entorn de l'equip que han treballat molt per aconseguir aquest espectacular títol.


C.N.Sabadell 13 - Kinef Kirishi 11
4-2, 5-2, 1-4, 3-3

Golejadores C.N.Sabadell: Jennifer Pareja 3, Olga Domènech 2, Maica Garcia 2, Gabi Szucs 2, Pili Peña 1, Emma Morgen 1, Helena Lloret 1 i Mati Ortiz 1

Golejadores Kinef Kirishi: Evgenia Khokhriakova 2, Ksenia Krimer 2, Victoria Kurochkina 2, Daria Ryzhkov 1, Olga Beliaeva 1, Anna Bogdanova 1, Ekaternia Prokofyev1, Tatiana Zubkov 1

*****

L'equip femení de waterpolo del Natació Sabadell guanya la Champions Cup després de derrotar al Kirishi (13-11) ( Radio Sabadell )

Les sabadellenques sumen el segon títol contintental de la seva història i acaben la competició invictes

Històric. L'equip femení de waterpolo del Natació Sabadell ho ha tornat a fer. Segona final a quatre de la Champions Cup de la història que afrontaven les noies d'or de l'entitat i segona victòria. L'equip que dirigeix 'Nani' Guiu des de la banqueta ha demostrat que ara mateix el millor conjunt del continent. Després de guanyar ahir al Vouliagmeni per 9 a 8 avui les sabadellenques han estat superiors al Kirishi rus (13-11). El partit s'ha començat a decidir al primer període amb un parcial de 4 a 2, mentre que ha quedat molt encarrilat després del 5 a 2 del segon quart, que ha fet arribar al Natació Sabadell, amb una còmode avantatge al marcador al descans (9-4). De tota manera, en un clar símptoma de ràbia i d'orgull, el Kinef Kirishi ha volgut donar la volta al marcador i en un bon tercer quart de les russes s'ha complicat la final per les sabadellenques (10-8). De tota manera, l'equip femení del Club Natació Sabadell no s'ha desfet i ha tirat d'experiència. Aquella que dóna haver guanyat tots els títols nacionals dels últims anys, la Champions Cup del 2011 i la medalla de plata als Jocs Olímpics de Londres. Les de 'Nani' Guiu han reaccionat i amb un parcial de 3 a 3 han fet que el partit acabés amb el 13 a 11 que ha donat al Club la segona Champions Cup de la seva història. Un palmarès increïble, per una plantilla increïble, per unes jugadores increïbles i per un cos tècnic increïble i que ha sabut mantenir en tot moment la concentració de les de les jugadores tot i els èxits assolits en els darrers anys. L'expedició del Club Natació Sabadell arriba demà (9h) a l'Aeroport del Prat. Felicitats campiones.

*****

¡¡El CN Sabadell, bicampeón de Europa!! ( RFEN )


27/04/2013 - El CN Sabadell Astralpool ha alzado su segunda Champions Cup tras imponerse al Kinef Kirishi por 13—11 en el encuentro definitivo celebrado esta noche en Hungría. El conjunto de Nani Guiu ha dominado el encuentro desde el primer período, adelantándose con un 9—4 al descanso que ha acabado resultando providencial. Jennifer Pareja ha sido nombrada mejor jugadora de la final, trofeo que ha recibido de manos del presidente de la RFEN, Fernando Carpena.
El CN Sabadell Astralpool ha vuelto a ser el de las grandes ocasiones, imponiendo su ritmo en el juego desde el primer minuto. Las jugadoras vallesanas han iniciado el choque con un contundente 2-0, el primero de ellos anotado por Jennifer Pareja, que se estrenaba con ello en el apartado goleador en el torneo. El Sabadell ha logrado mantener esta renta hasta el primer descanso, al que se ha llegado con 4-2. En el segundo cuarto, el equipo de Nani Guiu ha reaccionado con contundencia avanzándose con una manga de 5-2 que estiraba la ventaja hasta los cinco goles (9-4).
La reacción del Kinef Kirishi ha llegado en el tercer período, aunque ya era demasiado tarde. Tras enjugar tres de los cuatro goles de renta y llegar a la banda con 10-8, en el último tiempo, el Sabadell ha recuperado el tono para volver a adelantarse por 13-9, una losa demasiado difícil de levantar. Al final del tiempo de juego, el Sabadell ha logrado un 13-11 que supone la segunda Champions para el cuadro de Nani Guiu tras la alzada en su piscina el 2011.
Jennife Pareja ha sido declarada mejor jugadora de la final, trofeo que ha recibido de manos de Fernandi Carpena, presidente de la RFEN.
Ficha del partido

*****

Sabadell 2013 Champions Cup winners

Waterpoloworld| Saturday 27 April 2013, 16:34 | Tim Hartog
© rfen.es
 Spanish squad Sabadell is back on the throne after one year of absence. The 2013 Champions Cup was won on Saturday in Eger, Hungary beating Russian champion Kinef Kirishi 13-11 in the final. The 2011 winners used a strong first half performance to take a first big step to retaining the title leading 9-4 at half time. And although the Russians did not let down and pulled back back three goals in the third quarter alone, the game seemed to be heading to a close and tense final but Sabadell managed to maintain the two-goal lead all the way and welcomed their second-ever Champions Cup victory. Jennifer Pareja was the high scorer for the 2013 champions scoring three goals, being well assisted by the trio of Olga Domenech, center Maica Garcia and Hungary international Gabriella Szücs who netted two each. Evgeniia Khokhriakova, Ksenia Krimer and Victoria Kurchkina all scored two for runners-up Kinef Kirishi.

A high scoring opening quarter of the bronze medal match at the Champions Cup Final Four tournament in Eger, Hungary was the start to a close contest between hosts ZF-Eger and Vouliagmeni before the Greek visitors used a strong fourth period effort to walk away and grab the bronze medal after having finished second to Italy's Pro Recco in last year's edition. Four unaswered goals to start off the final term proved to be too much for Eger as standouts Dora Antal (6 goals) and teammate Rita Keszthelyi both netted a goal but could not avoid the Greek victory and had to settle for the fourth place in a well-earned appearance at the Final Four stage. Antigoni Roumpesi (pictured) earned top scoring honors for Vouliagmeni scoring six goals while center Alexandra Asimaki scored four.


Champions Cup 2012-2013
Final Four in Eger, Hungary

Schedule and results

Friday, 26 April 2013
18:00 CN Sabadell (ESP) vs. Vouliagmeni NC (GRE) 9-8 (2-2, 4-3, 2-1, 1-2)
19:30 Kinef Kirishi (RUS) vs. ZF-Eger (HUN) 16-10 (5-1, 2-2, 5-4, 4-3)

Saturday, 27 April 2013
16:30 Vouliagmeni NC (GRE) vs. ZF-Eger (HUN) 13-10 (6-4, 1-3, 1-1, 5-2) - bronze medal game
18:00 CN Sabadell (ESP) vs. Kinef Kirishi (RUS) 13-11 (4-2, 5-2, 1-4, 3-3) - final game

*****


Sabadell campione d’Europa


Waterpolodevelopmentworld


La piscina di Eger

Eger, 26-27 aprile

Non c’è la possibilità di vedere le gare in Italia in diretta tv e nemmeno in diretta streaming.

Delegato Len: Lonzi (Ita)

Finale 1° posto

SABADELL-KINEF KIRISHI 13-11

Arbitri: Dutilh Dumas (Ned) e Taccini (Ita)

IL TABELLINO

http://www.waterpolo.hu/meccsadatok/e21/meccs_90852.html

***

Finale 3° posto

VOULIAGMENI-EGER 13-10

Arbitri: Matache (Rou) e Lehn (Ger)

IL TABELLINO

http://www.waterpolo.hu/meccsadatok/e21/meccs_90851.html

*****


El Sabadell, a por su segunda Champions (18,00h) ( RFEN )

El Sabadell, a por su segunda Champions (18,00h)


27/04/2013 - El CN Sabadell luchará por su segunda Champions esta tarde a partir de las 18 horas ante el Kinef Kirishi, vigente bronce de esta competición y que batalla por su primer título tras siete presencias entre los cuatro mejores. El conjunto de Nani Guiu accede al encuentro definido satisfecho tras imponerse en semifinales al Vouliagmeni por 9—8.
El CN Sabadell Astralpool calienta motores para la gran final ante el Kinef Kirishi con un vídeo motivador previo a su segundo gran momento histórico, que llega apenas dos años después de levantar la primera. El conjunto de Nani Guiu derrotó al Vouliagmeni por 9-8 en un encuentro con marcador ajustado pero que, en palabras de su técnico a la LEN, fue engañoso: "Fue un encuentro con marcador apretado, y probablemente podríamos haber ganado con más comodidad, pero a pesar de todo estoy muy satisfecho. Encajamos tres goles fáciles en la primera parte; error nuestro, pero lo compensamos jugando mejor en la segunda mitad, e incluso pudimos aumentar la renta a tres tantos en la recta final del choque sin éxito. Sin embargo, me quedo con que jugamos un poquito mejor que nuestras rivales".
Menos problemas tuvo el Kinef Kirishi para doblegar al ZF Eger, cuadro anfitrión que cayó por 16-10. El campeón ruso, cuatro veces subcampeón de la Champions Cup, se quejaba en boca de su técnico, Konstantinos Dimou, de haber encajado "algunos goles fáciles", aunque reconocía haber tenido fortuna en otras partes del choque.
CN Sabadell Astralpool y Kinef Kirishi se enfrentarán esta tarde a las 18 horas. Puedes seguir el minuto a minuto del encuentro desde este enlace.




*****

WATERPOLO | CHAMPIONS FEMENINA

El Sabadell gana al Vouliagmeni y se clasifica para la final ( AS )

El CN Sabadell, campeón en 2011, volverá a vivir este sábado una final de Champions. Para ello eliminó a su verdugo del año pasado, el Vouliagmeni griego.

El CN Sabadell de waterpolo femenino volverá a vivir este sábado una final de la Champions después de que en 2011 lograse el título. Las catalanas, cuya base es la de la Selección española medallista de plata en Londres, han derrotado en Egar (Hungría) al Vouliagmeni (9-8) en un choque igualado, en el que demostraron su dominio y saber estar en los encuentros de máxima tensión. Con el pitido final llegó la fiesta en el agua, de un grupo de jugadoras que se han preparado toda la temporada duramente para jugar este encuentro.
Con el recuerdo de la temporada pasada, cuando el Vouliagmeni eliminó al CN Sabadell en los cuartos de final de la Champions, las de Nani Guiu comenzaron fuertes el choque. Mati Ortiz y la boya Maica García, que arrastraba un esguince intercostal, pusieron el 2-0 en el marcador en los primeros minutos. Pero las griegas, veteranas, dejaron claro que no serían un rival fácil. Le dieron la vuelta al partido con tres goles (2-3). El Sabadell pasó por sus peores momentos hasta que Olga Domènech y Gabi Szucs, por dos veces, pusieron el 5-3 en el marcador. A partir de ahí, las griegas hicieron la goma, pero las catalanas siempre estuvieron por delante. Se llegó al descanso con marcador de 6-5, Gabi Szucs ya tenía la muñeca caliente. El encuentro se jugó a un ritmo más elevado de lo que querían las griegas y eso las perjudicó. El CN Sabadell demostró su saber estar en las grandes competiciones y Olga Domènech, Mati Ortiz y Pili Peña ampliaron la distancia 9-7. Quedaban solo cuatro minutos y el encuentro parecía hecho, pero Kontoggiani hizo el 9-8 a falta de un parpadeo. El suficiente para que el Sabadell lograse resistir y clasificarse para la gran final, que será mañana sábado a las 18:00 ante el ganador del Kirishi (Rusia) y el Egar (Hungría), que juegan en estos momentos.

*****

Final Four: ¡El CN Sabadell, a la final! ( RFEN )

Final Four: ¡El CN Sabadell, a la final!

26/04/2013 - El CN sabadell Astralpool se ha clasificado para la gran final de la Champions Cup por segunda vez en su historia tras derrotar al Vouliagmeni NC por 9—8. En un conjunto intensísimo y muy igualado, las de Nani Guiu han solidificado su triunfo tras lograr una providencial renta de dos goles en el tercer cuarto. El rival saldrá del choque entre ZF Eger y Kinef Kirishi de las 19:30h.
El CN Sabadell Astralpool ha arrancado el encuentro dominando en el marcador y adelantándose con un 2-0 de saque, gracias a tantos de Mati Ortiz y Maica Garcia, parcial que el Vouliagmeni ha logrado contrarrestar hasta llevar al descanso un empate a dos. Tras los dos minutos de receso, el encuentro ha vivido su parcial más frenético en el apartado goleador. El CN Sabadell ha golpeado primero, situándose en hasta dos ocasiones con dos goles de ventaja de nuevo (5-3 y 6-4), manga que Asimaki ha salvado parcialmente para llevar al descanso un todavía incierto 6-5.
Con las jugadoras clave muy vigiladas por parte de la defensa griega, el peso del equipo ha recaído en nombres menos habituales pero igualmente de gran peso. El tercer período ha estado marcado por las intensas defensas en ambos conjuntos, que han dificultado sobremanera anotar en igualdad. Ioanna Chydiroit ha puesto la igualada a 3´59" del final, marcador que han roto, en dos acciones consecutivas, Pili Peña (que ha aprovechado una expulsión de Tsoukala) y Olga Doménech tras un providencial robo de balón de la propia Pili a una posesión de que sonara la bocina. Esta manga de 0-2 en menos de dos minutos esconde parte de la clave del triunfo del Sabadell en la semifinal.
En la primera posesión que ha seguido al último descanso, el Sabadell ha perdonado en una acción de superioridad. Dos minutos más tarde, una expulsión de Gaby Szücs ha sido aprovechada por Konstantina Koutezi para recortar distancia (8-7), que ha llevado la tensión de nuevo al banco. Sin embargo, Mati Ortiz, la misma jugadora que ha abierto la cuenta goleadora, ha puesto el noveno del cuadro vallesano a 4´04" del final. En los instantes finales, las españolas han logrado retener todas las intentonas griegas, cuyo canto del cisne ha llegado en forma de gol a 12 segundos. Demasiado tarde. Ese 9-8 clasifica al Sabadell para la gran final de la Champions Cup, donde aspirarán a retomar el trono que ya tuvieron en 2011 tras imponerse al Orizzonte Catania. El rival saldrá del encuentro entre ZF Eger y Kinef Kirishi, en marcha desde las 19:30h.


Ficha del partido

CN Sabadell Astralpool 9-8 Vouliagmeni NC

Parciales:
2-2, 4-3, 2-1, 1-2
CN Sabadell Astralpool1. Laura Ester, 2. Mati Ortiz (2), 3. Elena Lloret, 4. Noelia Mora, 5. Gaby Szücs (2), 6. Jennifer Pareja, 7. Emma Morgen (1), 8. Maica Garcia (1), 9. Pilar Peña (1), 10. Marta Recio, 11. Olga Doménech (2), 12. Judith Forca, 13. Maria Elena Sánchez

Vouliagmeni NC
1. Eleni Kouvdou, 2. Christina Tsoukala, 3. Ioanna Chydiroit (1), 4. Stefania Moulaki, 5. Kiriaki Lios (1), 6. Elena Xenaki, 7. Alexandra Asimaki (2), 8. Antigoni Rowupesi, 9. Aggelika Gerolymou (2), 10. Maria Dasios, 11. Konstantina Koutezi (1), 12. Stamatina Kontogianni (1), 13. Federica Lavi


*****

L'equip femení de waterpolo del Natació Sabadell supera al Vouliagmeni (9-8) i es classifica per la final de la Champions

Radio Sabadell

Les sabadellenques han dominat durant tot el partit a un rival que no ha pogut superar la gran defensa de les waterpolistes del Club a la segona part.

L'equip femení de waterpolo del Natació Sabadell supera al Vouliagmeni (9-8) i es classifica per la final de la Champions
L'equip femení del CNS es classifica per la final de la Champions Cup © www.rfen.es
A la final. L'equip femení de waterpolo del Natació Sabadell ha fet el primer pas per poder optar a la segona Champions Cup de la seva història. Les sabadellenques han derrotat en una semifinal molt emocionant al Vouliagmeni grec (9-8) i d'aquesta manera s'han classificat per jugar demà (18h) la final de la màxima competició continental. El partit ha començat amb un parcial de 2 a 0 de les de 'Nani' Guiu que ha estat respost de forma immediata per l'equip grec amb dos gols que deixaven el resultat igualat al final del primer període (2-2). En el segon quart el Natació Sabadell ha passat els pitjors moments ja que el Vouliagmeni ha començat dominant amb el 2 a 3. La capitana Olga Domènech i dos gols de Gabi Szucs han posat un parcial de 3 a 0 favorable a les waterpolistes del Club que situava el 5 a 3 al marcador. Tot i així les gregues han tornat a retallar distàncies al descans amb dos gols d'Asimaki uqe ha estat contestat amb un altre de la waterpolista del Club Emma Morgen.
Amb aquesta mínima avantatge (6-5) les waterpolistes del Natació Sabadell han començat el tercer període. L'efectivitat ofensiva dels dos equips en els dos primers quarts, ha donat pas a una gran intensitat defensiva de la qual el Club ha sortit més beneficiat. Chydiroit ha empatat pel Vouliagmeni però Pili Peña i de nou la capitana Olga Domènech han posat el 8 a 6 que obria una escletxa de dos gols al final del tercer període. Els últims 8 minuts s'han fet eterns per tothom menys per les jugadores del Sabadell, que amb una gran defensa han sabut mantenir tots els atacs del Vouliagmeni. Les gregues s'han fet amb aquest últim parcial (1-2), però el gol marcat per Mati Ortiz ha estat clau perquè el triomf anés a parar a mans de les noies de 'Nani' Guiu (9-8). Demà a les (18h) les waterpolistes del Natació Sabadell afrontaran la final de la Champions Cup contra el Kinef Kirishi, que a l'altre semifinal ha superat a les amfitriones de l'Eger per 16 a 10, gràcies a un primer parcial molt contundent (5-1).

*****

Sabadell and Kirishi to battle for gold

Waterpoloworld| Friday 26 April 2013, 19:14 | Wolfgang Philipps
Spanish champion CN Sabadell and Russian powerhouse Kinef Kirishi advanced to the final game of the Women's European Champions Cup. On the opening day of this year's European Final Four in Eger, Hungary the 2011 winners from the Barcelona region gained a narrow 9-8 victory against their Greek counterpart Vouliagmeni NC. The Spaniards were up ahead from the start and although never able to take real distance of their Greek opponent never were forced to look back. In the second semi-final clash Russian squad outscored the local heros of ZF-Eger already in the first half taking quite a clear 16-10 victory after 32 minutes of action.


Champions Cup 2012-2013

Final Four in Eger, Hungary

Schedule and results

Friday, 26 April 2013
18:00 CN Sabadell (ESP) vs. Vouliagmeni NC (GRE) 9-8 (2-2, 4-3, 2-1, 1-2)
19:30 Kinef Kirishi (RUS) vs. ZF-Eger (HUN) 16-10 (5-1, 2-2, 5-4, 4-3)

Saturday, 27 April 2013
18:00 Vouliagmeni NC (GRE) vs. ZF-Eger (HUN) - bronze medal game
19:30 CN Sabadell (ESP) vs. Kinef Kirishi (RUS) - final game

Pictured: Sabadell keeper Laura Ester. Photograph: Henk Swinkels


*****

WATERPOLO FINAL FOUR - El Sabadell a la final de la Champions ( FCN )


19:55 - Aquesta tarda l'equip de waterpolo femení del C.N.Sabadell ha fet un pas més cap a l'objectiu d'aixecar la copa de campiones d'Europa. Les noies de Nani Guiu han aconseguit la classificació per la final de la Champions, després de guanyar 9 a 8 al Vougliameni grec a les semifinals. La final la jugaran dissabte 27 d'abril a les 18.00 h contra el Kinef Kirishi rus que ha guanyat al ZF Eger, equip amfitrió, per 16 a 10.

L'encontre d'aquesta tarda ha estat controlat en tot moment per les catalanes que sempre han anat per davant en el marcador. Les gregues només han aconseguit empatar en el 2 a 2 a la primera part i en el 6 a 6 als primers minuts de la tercera. Ha estat llavors, quan el Sabadell, a poc a poc, i senre predre els nervis ha aconseguit imposar-se amb un 8 a 6 i ha entrat als últims 8 minunts del partit amb aquesta diferència. En l'últim quart les gregues del Vouliagmeni han aconseguit el 8 a 7 i Mati Ortiz ha fet lúltim gol de les catalanes, a 4 minuts del final. Llavors s'han esdevingut uns últims minuts finals de molts nervis, xuts i bloquejos, que han acabat amb un gol als 12 segons finals de les gregues que no els hi ha permès fer res més. L'encontre ha acabat amb una victòria de 9 a 8 i l'accés, per segona vegada a la història, a la final de la màxima competició europea.

*****

Champions Cup: la finale e Sabadell-Kinef

Waterpolodevelopmendworld

Eger, 26-27 aprile

Delegato Len: Lonzi (Ita).

Semifinali – Venerdì 26 aprile

SABADELL-VOULIAGMENI 9-8

Arbitri: Lehn (Ger) e Taccini (Ita)

IL TABELLINO


http://www.waterpolo.hu/meccsadatok/e21/meccs_90849.html

IL COMMENTO DI FABIO CONTI (c.t. del Setterosa, presente ad Eger): “Splendido impianto, organizzazione eccellente. Meritata la vittoria del Sabadell, che ha fatto sua la gara sul punteggio di 8-7: alla greca Roubesi è stata fischiato un fallo grave dall’arbitro Lehn mentre era in ripartenza, sull’uomo in più Ortiz ha portato a +2 il Sabadell e per le greche non c’è stato più niente da fare. Garcia e Tsoukala le più brave nei rispettivi schieramenti”.

***

KINEF KIRISHI-EGER 16-10

Arbitri: Dutilh Dumas (Ned) e Matache (Rou)

IL TABELLINO


IL COMMENTO DI FABIO CONTI (c.t. del Setterosa, presente ad Eger): “Semifinale dominata dalle russe, che hanno giocato una partita molto ordinata con Khokhriakova e Krimer particolarmente efficaci in fase di realizzazione. L’Eger ha fatto tanta confusione ed ha pagato il minor peso dei suoi centri rispetto a quelli del Kinef”.

*****

Champions: El Sabadell se cita con la historia ( RFEN )

Champions: El Sabadell se cita con la historia

25/04/2013 - El CN Sabadell Astralpool inicia mañana a las 18 horas su asalto a la segunda Champions cup en la piscina del ZF Eger, en Hungría. El conjunto español se medirá al temido Vouliagmeni, que ya eliminó a las sabadellenses la pasada campaña en los cuartos y ha alzado dos Champions. Nani Guiu cuenta con toda su plantilla, aunque su boya titular, Maica García, jugará algo mermada.
El CN Sabadell inicia mañana la reconquista de la Champions pocos días después de cumplir el aniversario de ese memorable momento de la historia europea del club vallesano. la Final Four se desplaza este año a Hungría, sede que verá debutar al ZF Eger en esta finalísima junto a dos clubes abonados a las últimas ediciones: Kinef Kirishi y Vouliagmeni.
El conjunto heleno será el primer rival de las vallesanas mañana a las 18 horas. El vigente subcampeón europeo disputa su octava final a cuatro, con un bagaje impresionante: dos títulos (2009 y 2010), Cdos cuartas plazas (1994, 2004 y 2006) y dos platas (2008 y 2012). En sus filas juegan una importante representación de la selección campeona mundial en Shanghái 2011, lo que nos da un perfecto índice de su calidad. Ahora bien, enfrente tendrá a la espina dorsal de la Selección que se colgó la medalla de plata en Londres y que, meses antes, las apeó de la carrera olímpica. De cara a este choque, Nani Guiu cuenta con todo su equipo al cien por cien. Tan sólo hay una excepción, y no precisamente pequeña: Maica García ha viajado a Hungría con un esguince intercostal, si bien saltará a la piscina para trabajar y darlo todo desde la posición de boya.
El rival de Vouliagmeni o Sabadell en la final saldrá de la eliminatoria entre Kinef Kirishi y ZF Eger, prevista a las 19:30. Las húngaras, que acceden por primera vez a la fase final tras eliminar al Olympiakos, tratarán de ampararse en el apoyo de su público, que llenará al completo la piscina. El Kinef Kirishi, por su parte, disputa su séptima Final Four consecutiva, un registro impresionante que busca todavía la plasmación en forma de título. El campeón ruso fue subcampeón en los años 2005, 2006, 2007, 2010, tercero en 2009 y 2012, y cuarto en 2011.
Sigue la Final Four en este enlace

*****

WATERPOLO FINAL FOUR - El Sabadell es torna a citar amb la història


Foto: C.N.S.
12:45 - L'equip femení de waterpolo del C.N.Sabadell torna a tenir una cita amb la història. Per segon any arriben a una Final Four de la Champions. La primera vegada que la van jugar, el 2011, van acabar aixecant el títol de campiones d'Europa, i en aquesta ocasió les noies de Nani Guiu tenen el mateix objectiu. Per aconseguir-ho hauran de guanyar, demà divendres 26 d'abril, al Vouliagmeni grec. El partit de semifinals serà a les 18.00 h a la piscina del ZF Eger, hongarès, seu d'aquesta Final Four.

El Sabadell ha fet un llarg camí per arribar a la final de la màxima competició europea. Les del vallès van jugar una fase eliminatòria de 5 partits, a on els van guanyar tots menys un: 10 a 7 contra Olympiacos, 30 a 2 contra el Bochum, 29 a 4 contra el Hapoel i 24 a 5 contra el Nancy. El partit contra l'Imperia italià va acabar amb un empat a 12. Les catalanes amb aquest resultat es van classificar primeres del seu grup i van aconseguir passar als quarts de final. El rival de quarts va ser el Nijverdal holandès. Les del C.N.Sabadell van vèncer l'equip en els 2 partits de quarts, a l'anada per 8 a 13 i la tornada per 19 a 15.

Final Four Women Waterpolo Champions Cup

Divendres 26 d'abril 2013
18.00 h Sabadell - Vouliagmeni
19.30 h Kinef Kirishi - Eger

Dissabte 27 d'abril 2013
Partit pel bronze
Partit per l'or
*Horaris per determinar

*****

El CN Sabadell Astralpool de waterpolo inicia su asalto a la segunda Champions cup
( Noticias Press )

El CN Sabadell Astralpool de waterpolo inicia mañana a las 18 horas su asalto a la segunda Champions cup en la piscina del ZF Eger, en Hungría. El conjunto español se medirá al temido Vouliagmeni, que ya eliminó a las sabadellenses la pasada campaña en los cuartos y ha alzado dos Champions. Nani Guiu cuenta con toda su plantilla, aunque su boya titular, Maica García, jugará algo mermada.
El CN Sabadell inicia mañana la reconquista de la Champions pocos días después de cumplir el aniversario de ese memorable momento de la historia europea del club vallesano. la Final Four se desplaza este año a Hungría, sede que verá debutar al ZF Eger en esta finalísima junto a dos clubes abonados a las últimas ediciones: Kinef Kirishi y Vouliagmeni.
El conjunto heleno será el primer rival de las vallesanas mañana a las 18 horas. El vigente subcampeón europeo disputa su octava final a cuatro, con un bagaje impresionante: dos títulos (2009 y 2010), Cdos cuartas plazas (1994, 2004 y 2006) y dos platas (2008 y 2012). En sus filas juegan una importante representación de la selección campeona mundial en Shanghái 2011, lo que nos da un perfecto índice de su calidad. Ahora bien, enfrente tendrá a la espina dorsal de la Selección que se colgó la medalla de plata en Londres y que, meses antes, las apeó de la carrera olímpica. De cara a este choque, Nani Guiu cuenta con todo su equipo al cien por cien. Tan sólo hay una excepción, y no precisamente pequeña: Maica García ha viajado a Hungría con un esguince intercostal, si bien saltará a la piscina para trabajar y darlo todo desde la posición de boya.
El rival de Vouliagmeni o Sabadell en la final saldrá de la eliminatoria entre Kinef Kirishi y ZF Eger, prevista a las 19:30. Las húngaras, que acceden por primera vez a la fase final tras eliminar al Olympiakos, tratarán de ampararse en el apoyo de su público, que llenará al completo la piscina. El Kinef Kirishi, por su parte, disputa su séptima Final Four consecutiva, un registro impresionante que busca todavía la plasmación en forma de título. El campeón ruso fue subcampeón en los años 2005, 2006, 2007, 2010, tercero en 2009 y 2012, y cuarto en 2011.

*****

Miquel Torres: "És la final a quatre més igualada dels últims anys i es decidirà per petits detalls" ( Radio Sabadell )

El president del Natació Sabadell parla de com afronta l'equip femení la Champions Cup a partir de divendres a Hongria

Confiança i il·lusió. Aquestes dues paraules podrien ser les que ajudessin a descriure l'ambient que s'ha viscut aquest matí a l'expedició de l'equip femení del Natació Sabadell que s'ha desplaçat a Eger (Hongria) per afrontar la final a quatre de la Champions Cup. "Elles m'han comentat que hi ha possibilitats que creuen que poden assolir la victòria i tornar amb la Copa", ha assegurat el president del Natació Sabadell, Miquel Torres. Després de l'experiència viscuda al 2.011 amb aquell títol a Can Llong, el president confia en poder repetir. Sap que és la final a quatre de la Champions Cup més igualada de les últimes edicions. "Vouliagmeni, nosaltres, Kirishi o les hongareses tenim les mateixes opcions. L'equip que tingui més encert, que jugui millor les superioritats, que estigui millor en defensa o que tingui més punteria des del punt de penal és el que pot acabar fent-se amb la victòria", ha recordat Miquel Torres.
De tota manera, el president del Club sap que en una competició com la Champions, l'experiència i el respecte pot jugar un paper fonamental. En aquests sentit el Natació Sabadell també ha millorat respecte el 2.011. "L'experiència la tenim, possiblement no en totes les jugadores però sí en una gran majoria. I el respecte se l'han guanyat després de la Champions de fa dos anys i de la plata olímpica. Això pot ser bàsic per tenir un arbitratge correcte", ha assenyalat Miquel Torres. L'equip ha entrenat aquesta tarda a la piscina de la final a quatre, ho tornarà a fer demà i divendres (18h) afrontarà la semifinal de la final a quatre de Champions Cup davant el Vouliagmeni grec.

*****

Laura Ester: "Anem a Hongria amb la mateixa il·lusió que fa dos anys i volem emportar-nos la Champions Cup" ( Radio Sabadell ) 23/04/13

Les waterpolistes del Club Natació Sabadell viatjaran demà a Eger (Hongria), on a partir de divendres disputaran la segona Final Four de la seva història

Laura Ester: "Anem a Hongria amb la mateixa il·lusió que fa dos anys i volem emportar-nos la Champions Cup"
Les noies del CNS amb la Champions de fa dos anys © Arxiu RS946
Les jugadores del Club Natació Sabadell de waterpolo viatgen demà cap a Eger (Hongria), on aquest cap de setmana poden tornar a fer història guanyant la que seria la segona Champions Cup de la seva història. Després de la victòria d'avui fa dos anys, les noies de Nani Guiu afronten el repte amb la maduresa que dóna el temps i amb l'experiència d'haver-se convertit en una de les referències d'aquest esport a nivell europeu. De fet, les sabadellenques són conscients que els seus rivals a la Final Four les veuen com les grans favorites al títol, però això no les espanta. En el 'media day' organitzat avui pel CNS hi ha hagut oportunitat de veure com és un dia de feina per aquestes 'noies d'or', i després ha tocat parlar amb les protagonistes. Totes parlen d'il·lusió per repetir l'experiència del 23 d'abril del 2011, però per això, primer hauran de guanyar al Vouliagmeni grec a la semifinal de divendres (18h). "Són un equip molt dur, que intenta imposar un ritme de joc lent i físic, però estic segura que elles tampoc no estan especialment contentes d'enfrontar-se amb nosaltres per començar". Aquesta ha estat la primera reflexió de Laura Ester. La portera del Sabadell, que reconeix que no tenia cap preferència en el sorteig de les 'semis', ha assenyalat que "tant Vouliagmeni, com Kirishi, com l'Eger, que a més juga a casa, són equips de molt nivell", però això no fa més que motivar-les. "Si volem guanyar la Champions hem de guanyar a les millors i amb aquesta il·lusió anem. La il·lusió de fa dos anys i la intenció d'emportar-nos la copa cap a casa", ha rematat.
   
Eger, ciutat de waterpolo

El que segur no fallarà és l'ambient de waterpolo que envoltarà aquesta final a quatre. L'elecció d'Eger per part de la LEN farà que els tres equips -a més de l'amfitrió- que lluitaran per la Champions Cup es trobin amb una ciutat que viu aquest esport de manera especial. Gaby Szücs, jugadora hongaresa del CNS, s'ha encarregat de presentar com és aquesta població. "A més de ser una ciutat molt maca, amb racons molt acollidors, és una ciutat de waterpolo. Tenen un públic molt fidel i segur que estaran al costat de les seves noies en un moment tan important com aquest". La waterpolista 'magiar' ha destacat que "si juguem la final contra l'Eger ens trobarem un ambient impressionant", però tot i això, ella, com bona part de les seves companyes, prefereix trobar-se a les amfitriones en una hipotètica final.
      
Avui fa dos anys

Segurament no ha estat coincidència, o potser sí, però el 'dia dels mitjans' celebrat avui pel Natació Sabadell ha servit també per celebrar el segon aniversari de la Champions aconseguida contra l'Orizzonte italià al 2011. Ester ha recordat com "no podíem parar de plorar quan encara quedava un minut de partit, però sabíem que allò no se'ns escapava". La portera, com la resta de les seves companyes, va tocar el cel convertint-se en el primer equip català de waterpolo femení que es proclamava campió d'Europa. Aquest cap de setmana a Eger poden tornar a fer història. En aquest sentit, Guiu té clar que aquell triomf va suposar un abans i un després per a aquest esport a casa nostra. "Ara parlem de maduresa, d'experiència, però allò va ser el principi. Estic convençut que guanyar aquella Champions va fer que aquestes noies pensessin de veritat que podien guanyar a quelsevol rival. És més, aquell dia va començar a ser possible la medalla de plata que la selecció espanyola va aconseguir l'estiu passat als Jocs de Londres", ha assegurat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario